« Terug naar zoekresultaten

Het stimuleren van leerlingen door OMO-prijzen

Op 16 en 17 juni 2011 hoorden de leerlingen, in gezelschap van hun familie, vrienden, docenten en schoolleiders, wie er tot winnaar werd uitgeroepen voor de OMO-prijs vmbo-mavo of voor de OMO-profielwerkstukprijs. De winnaar ontving een bedrag van 1.600 euro; de andere genomineerden ontvingen een bedrag van 400 euro.

OMO-prijs vmbo-mavo

De beoordelingscriteria voor de OMO-prijs vmbo-mavo zijn de mate van toespitsing op vervolgopleiding en/of beroep, het uitstijgen boven de gegeven opdracht en de wijze en vormgeving van de presentatie, onder andere de mate van originaliteit.

In de categorie beroepsgerichte leerweg wonnen Lizzy Veldman, Jasper Driessen, Femke van den Hurk, Kelly Roothans, Yvonne Schoone en Meggy Veldman; leerlingen van Scholengemeenschap Were Di in Valkenswaard. Zij hebben een afscheidsreceptie voor een docent tot in de puntjes verzorgd. Winnaar in de categorie gemengde leerweg was ook een leerling van Scholengemeenschap Were Di in Valkenswaard: Bas Bolhuis met zijn sectorwerkstuk over fotografie. Naast de geschiedenis van de fotografie en de opleidingsmogelijkheden voor dit vak schetste hij een beeld van Gambia in woord en vooral in beeld in een prachtig reisverslag.

OMO-profielwerkstukprijs

Beoordelingscriteria voor deze prijs zijn de integratie van vakken, een relatief nieuwe visie als resultaat en de wijze en vormgeving van de presentatie, onder andere de originaliteit.

In de categorie havo ging de hoofdprijs naar Roel van Gaans voor zijn indrukwekkende werkstuk over metafysica binnen de kunst. Het profielwerkstuk van Joanne Pek en Tuğçe Ulusan, leerlingen van het Theresialyceum in Tilburg, werd als beste beoordeeld in de categorie vwo. Zij ontwierpen hulpmiddelen voor blinden en slechtzienden.

 

pagina opties